Účetnictví č. 12/2025
Další monotematické číslo Účetnictví je věnované problematice inventarizace. Inventarizace majetku a závazků představuje jeden ze stěžejních nástrojů zajištění věrného a poctivého obrazu předmětu účetnictví. Je také jedním z předpokladů průkazného účetnictví. Účelem inventarizace je objektivně ověřit existenci, stav a ocenění jednotlivých složek majetku a závazků, porovnat skutečné údaje s účetní evidencí a identifikovat případné rozdíly. Její úspěšné provedení vyžaduje systematický přístup, jasně definované postupy a vysokou míru odborné odpovědnosti. Inventarizace má zásadní význam nejen z hlediska účetní závěrky a plnění zákonných povinností, ale také z hlediska vnitřního řízení účetní jednotky, ochrany aktiv a minimalizace rizik vyplývajících z chyb, podvodů či neefektivního nakládání s majetkem.
V prosincovém čísle jsme se zaměřili na základní legislativní vymezení inventarizace, problematiku norem přirozených úbytků a účtování inventarizačních rozdílů. Nabízíme podrobnější analýzu specifických případů provádění inventarizace zásob. Věnujeme se i zpracování vnitropodnikové směrnice, kterou by měla každá účetní jednotka vyhotovit a která by měla stanovit základní zásady a postupy pro proces inventarizace.
Vydal Svaz účetních České republiky dne 8. 12. 2025
Autor: kolektiv autorů,
Vydal: Svaz účetních České republiky z.s., v roce 2025

Cena: 318,00 Kč
Kontakty
Institut certifikace
Svazu účetních
Vinohradská 2022/125
130 00 Praha 3
certifikace@icu-praha.cz
vzdelavani@icu-praha.cz
IČ: 00571288
DIČ: CZ00571288
Bankovní spojení
Fio banka, a.s.
číslo účtu: 2501726706/2010
Ing. Ladislav Zemánek
certifikace, vzdělávání
+420 603 153 473
zemanek@icu-praha.cz
Ing. Václav Moravec
vzdělávání, publikace
+420 739 120 542
moravec@icu-praha.cz
ICSÚ je organizační složkou
Svazu účetních ČR, z.s.