Praktické provádění Intrastatu v roce 2026 v nové aplikaci InstatEVO (ONLINE)
VS: 26107
Lektor:
Mgr. Veronika Trakalová - metodička Intrastatu v oddělení datové podpory zahraničního obchodu Českého statistického úřadu
Ing. Jan Bílý - odborný rada v oddělení datové podpory statistiky zahraničního obchodu Českého statistického úřadu
Komu je školení určeno:
- Školení je určeno všem, kteří se chtějí seznámit s prováděním Intrastatu, protože s ním začínají nebo by brzy mohli začít, stejně jako je vhodný pro získání odpovědí na otázky těch, kteří Intrastat již zajišťují.
- Školení mohou využít všichni, kteří obchodují s ostatními členskými státy Evropské unie, případně z nich dovážejí nebo do nich vyvážejí zboží z jiných důvodů a mají proto povinnost vykazovat údaje do Intrastatu, nebo jim může tato povinnost následně vzniknout. Stejně tak je vhodný i pro ty, kteří takové obchodníky zastupují při zpracování výkazů pro Intrastat.
Lektoři:
Mgr. Veronika TRAKALOVÁ – Metodička Intrastatu v oddělení datové podpory zahraničního obchodu Českého statistického úřadu
Ing. Jan BÍLÝ – Odborný rada v oddělení datové podpory statistiky zahraničního obchodu Českého statistického úřadu
Zaměření školení:
- Na školení budou uceleně a přehledně vyloženy ustanovení nařízení vlády č. 333/2021 Sb. ve znění nařízení vlády č. 442/2023 Sb. se zaměřením na povinnost uvádět DIČ partnera a zemi původu ve směru vývozu. Zvláštní pozornost bude věnována také kódům povahy transakce a jejich použití.
- Školení vás připraví na vykazování v nové aplikaci InstatEVO. InstatEvo je aplikace pro vykazování Intrastatu, která od 1. 1. 2026 nahrazuje dosavadní systémy InstatOnline a InstatDesk.
- V neposlední řadě budou účastníci obeznámeni s problematikou zjednodušeného hlášení (vykazování), které za splnění určitých podmínek umožňuje významné zjednodušení podávání hlášení Intrastatu.
- Cílem školení je umožnit těm, kteří právě začínají provádět Intrastat nebo předpokládají, že s ním brzy začnou, získání všech potřebných informací a pramenů k nim o vykazování údajů do Intrastatu. Současně má školení konzultační formou seznámit ty, kteří již výkazy pro Intrastat vyhotovují, se správným a jednotným výkladem zejména těch ustanovení aktuálních právních předpisů o Intrastatu, jejichž provádění v praxi činí zpravodajským jednotkám a jejich zástupcům největší potíže.
5. Zboží nesledované v Intrastatu
Program školení:
1. Vznik a zánik povinnosti k vykazování údajů do Intrastatu
2. Referenční období
3. Zjednodušené hlášení
4. Zboží sledované v Intrastatu
5. Zboží nesledované v Intrastatu
6. Způsoby předávání výkazů pro Intrastat celním orgánům zejména InstatEVO
7. Obsah a rozsah všech údajů vykazovaných do Intrastatu, s mimořádným zaměřením na fakturovanou hodnotu zboží, kódy povahy transakcí, třístranný obchod, kombinovanou nomenklaturu zboží, DIČ partnera a země původu ve směru vývozu
8. Opravy a upřesňování údajů ve výkazech pro Intrastat
9. Dobropisy
10. Informace o kontrolách správného provádění Intrastatu, požadované dokumentaci při těchto kontrolách a sankcích za zjištěné chyby
Termín: 04.02.2026
Doba konání: 9:00 - 14:00 hod. (celková doba trvání 5 hodin)
Cena (včetně DPH): 3100 Kč (2900 Kč)*
Variabilní symbol: 26107 - uvádějte při platbách
Pořádá:
Svaz účetních České republiky, z. s.
Místo konání:
online
*) Cena pro účastníky programu certifikace účetní profese a členy Svazu účetních.
Kontakty
Institut certifikace
Svazu účetních
Vinohradská 2022/125
130 00 Praha 3
certifikace@icu-praha.cz
vzdelavani@icu-praha.cz
IČ: 00571288
DIČ: CZ00571288
Bankovní spojení
Fio banka, a.s.
číslo účtu: 2501726706/2010
Ing. Ladislav Zemánek
certifikace, vzdělávání
+420 603 153 473
zemanek@icu-praha.cz
Ing. Václav Moravec
vzdělávání, publikace
+420 739 120 542
moravec@icu-praha.cz
ICSÚ je organizační složkou
Svazu účetních ČR, z.s.