Jarní farma

VS: 33770

Lektor:

Mgr. Tomáš Červinka, pracovník ve zdravotním pojištění, v současné době hlavní metodik ve Zdravotní pojišťovně Ministerstva vnitra.

Ing. Lenka Dvořáková, místopředsedkyně výboru KCÚ, certifikovaná účetní, daňový poradce, členka Sekce účetnictví KDP ČR, Sekce daně z příjmu právnických osob KDP ČR.

Ing. Jaromír Hrazdira, předseda výboru KCÚ, účetní expert, daňový poradce, člen KDP ČR

Ing. Jiří Klíma, daňový poradce, zkušební komisař KDP ČR a prezident Sdružení účetních a daňových poradců.

Ing. Marta Ženíškovápracovnice Ministerstva práce a sociálních věcí v oblasti nemocenského pojištění a pojistného zaměstnanců a osob samostatně výdělečně činných, která se podílí se na přípravě návrhů zákonů a výkladů k nim.

Pořádá Komora certifikovaných účetních, z.s.

Tato Farma bude zaměřena primárně na fyzické osoby, poprvé budou lektory odborníci zaměření speciálně na zdravotní a sociální pojištění.

Neděle 19.05.2024 - Ing. Lenka Dvořáková, Ing. Jaromír Hrazdira

Evidence, které se vztahují k fyzickým osobám

Během přednášky se zaměříme na vybrané evidence, které se týkají fyzických osob. Bude se jednat zejména o:

• Mzdový list, jeho náležitosti
  • Evidence tržeb
  • Vybrané otázky k daňové evidenci
  • Evidence k pronájmům
  • Evidence k ostatním příjmům
  • Evidence majetku

Pondělí 20.5.2024 - Ing. Marta Ženíšková, Mgr. Tomáš Červinka

Zdravotní a sociální pojištění

• Změny ve zdravotním pojištění v roce 2024
  • Stanovení vyměřovacího základu zaměstnance – odchylky ve stanovení vyměřovacího základu oproti sociálnímu zabezpečení a daňovému základu
  • Minimální vyměřovací základ: osoby, za které je plátcem pojistného stát, důležité osobní překážky na straně zaměstnance
  • Osoby, které se považují za zaměstnance pro účely zdravotního pojištění
    • Příjem ze závislé činnosti podle zákona o daních z příjmů
    • Členové správních rad, dozorčích rad, osoby jmenované do funkce apod.
    • Osoby činné na základě dohody o provedení práce, dohody o pracovní činnosti apod., odlišnosti oproti zaměstnání malého rozsahu
  • Oznamovací povinnost – přihlášení a odhlášení zaměstnanců u zdravotní pojišťovny v různých situacích – pracovní poměr, dohoda o pracovní činnosti, členové družstev, společníci a jednatelé společností s ručením omezeným, osoby, za které hradí pojistné i stát, atd.
  • Mezinárodní prvek ve veřejném zdravotním pojištění – migrace pojištěnců a plátců, koordinační nařízení EU, formulář A1, mezinárodní smlouvy, vyslání zaměstnanců, cizinci v ČR, osobní rozsah zdravotního pojištění, dlouhodobý pobyt v cizině, Lex Ukrajina
  • Odvod pojistného na zdravotní pojištění za zaměstnance – vyměřovací základ, sazba pojistného, splatnost pojistného, způsob odvodu pojistného, sankce
  • Další povinnosti zaměstnavatele – povinnost podat přehled o platbě pojistného, kontrola u zaměstnavatele
  • Odvod pojistného u OSVČ: přehled OSVČ, oznamovací povinnost, paušální daň
  • Vyúčtování pojistného, evidence pojištěnců
  • Aktuální informace, řešení modelových situací a praktických příkladů

Úterý 21.5.2024 9:00-17:00 hodin - Ing. Jiří Klíma

Daň z příjmů fyzických osob 2024

Rozbor daně z příjmů fyzických osob ve znění 2024, po změnách z konsolidačního balíčku, DIP apod.

• Fyzická osoba rezident, nerezident – zákon, pokyny GFŘ, smlouvy o zamezení dvojímu zdanění
  • Předmět daně z příjmů FO - § 3, příjmy mimo předmět daně, nepeněžní příjmy, oceňování nepeněžního příjmu, vypořádání SJM
  • Osvobozené příjmy § 4 – prodej nemovitostí, bydlení, bytová potřeba § 4b, prodej movitých věcí, náhrady škody, prodej cenných papírů aj.
  • Osvobození bezúplatných příjmů § 4a, oznámení osvobozených příjmů § 38v, § 38w
  • Závislá činnost § 6 – pojmy zaměstnanec a zaměstnavatel ve smyslu daňovém, závislá činnost vs. podnikání, příjmy statutárů a společníků, fakturace statutárů do společnosti, příjmy ze závislé činnosti ze zahraničí, 1 % vstupní ceny vozu, home office,
  • Zaměstnanecké benefity, osvobozené příjmy – příspěvky na rekreaci, sport, kulturu, školy a školky pro děti zaměstnanců, stravenkový paušál, příspěvky na životní pojištění, DIP
  • Dílčí základ daně § 7 – příjmy ze samostatné činnosti – paušální výdaje, stropy, obchodní majetek, daňová evidence, příjmy ze zahraničí, stálá provozovna
  • Paušální daň § 7a, § 2a – systém paušální daně, paušální režim vs. paušální daň, podmínky, oznamování, změny 2023
  • Dílčí základ daně z § 8 – kapitálové příjmy, úroky, podíly, dluhopisy, příjmy ze zahraničí
  • Příjmy z nájmu § 9 – nájem vs. podnikání, nájem a SJM, paušální a skutečné výdaje, stanovení vstupní ceny odpisovaného majetku, nájem vs. ubytování
  • Ostatní příjmy § 10 – neosvobozené prodeje movitých a nemovitých věcí, dary, příležitostné příjmy, srážková daň v § 10, paušální výdaje, vypořádací podíl
  • Spoluvlastnictví a spolupracující osoby
  • Nezdanitelné části základu daně § 15 – dary, úroky, DIP
  • Sazby daně
  • Povinnost podat daňové přiznání § 38g

Změna programu je vyhrazena.

Doprovodný program zahrnutý v ceně:

Tentokrát budou semináře zpestřeny hudebním vystoupením kapely Static (pop) s hostujícím Jiřím Podrázkým, členem Ústřední hudby Armády ČR (příčná flétna, saxofon).

Dále bude v programu vyhrazen čas na využití wellness, což zahrnuje bazén se slanou vodou, saunu, vířivku a relaxační zónu.

Během přestávek seminářů bude opět zařezen blok protažení, aby záda nebolela.

Další doprovodný program:

Masáže

1h masáže (čistý čas masáže 45min) - typ masáže bude možné dohodnout s masérem.

Cena masáže je 1000,- Kč za jednu hodinu, hradí se individuálně přímo masérovi.

Zájem o doplňkovou službu je nutné uvést v poznámce příhlášky na školení.

Vzhledem ke kapacitním možnostem je nutné počítat, že objednaná služba může kolidovat s přednáškou.

Služby mohou být zrušeny v případě nedostatečného zájmu. Kapacita je omezena, neváhejte s přihlášením.

Poznámky:

Cena: ubytování, strava, lektorné a program je za 8.000,- bez DPH.

Při prezenční účasti na jedné z minulých "farem" - Kč 7 800,- + DPH.

Při prezenční účasti na dvou z minulých "farem" - Kč 7 500,- + DPH.

Příplatek za jednolůžkový pokoj Kč 300,- za noc (nutné uvést do poznámky v přihlášce).

V případě potřeby dalších informací kontaktujte kancelář KCÚ.

Lze se hlásit i na ONLINE variantu.

Termín: 19.-21.5.2024
Doba konání: od 10:30 hod. hod.

Cena (včetně DPH): 9680 Kč

Variabilní symbol: 33770 - uvádějte při platbách

Počet hodin KPV: 15

Pořádá:
Komora certifikovaných účetních, z.s.

Místo konání:
Hotel Na Farmě
Choťovice 134
28905 Žehuň

Na tuto akci není možné odeslat přihlášku. Kurz již proběhl.

Kontakty

Institut certifikace